یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

عیب یابی نمایشگرهای گوناگون بردهای الکترونیکی

مراحل عیب یابی تلویزیون بردها 

واحد کنترل الکترونیکی چسیت؟ و توضیحاتی در باره  آموزش تعمیراتecu؟

آموزش تعمیر ای سی یو

این مقاله در مورد آموزش تعمیر ecu و روش های یادگیری آن است.و موسسه پارسه به خوبی این دوره ها را امورش میدهد.

ecu مخفف عبارت  electronic control unit به معنی واحد کنترل الکترونیکی می باشد که مغز همه کاره یک خودروی انژکتوری است و مسئولیت هدایت و کنترل خودرو به عهده آن است.

این قطعه یک میکرو کامپیوتر کوچک است که در داخل اتاقک موتور ماشین جای گرفته است و می تواند اطلاعاتی را به صورت زنده و همزمان از سنسور های  مختلف وابسته بگیرد و با تعیین شرایط لحظه ای موتور برای اجزای مختلف موتور فرامینی را صادر کند تا از این طریق زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم سازی شرایط مناسب برای ایجاد بهترین احتراق در داخل سیلندر تامین شود.

حال شاید در ذهنتان این سوال ایجاد شود که سنسور چیست ؟
-    سنسورها کیت های انژکتوری هستندکه هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ،به ECU در درک بهتر شرایط موتور کمک می کند. سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از : سنسور دور یا RPM، سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP، سنسور دریچه گاز یا TPS، سنسور دمای آب یا CTS، سنسور دمای هوا ATS، سنسور اکسیژن یا لاندا، سنسور ضربه و ...

اجزای ecu

این مینی کامپیوتر نیز مانند سایر کامپیوترها دارای CPU، حافظه و قابلیت برنامه ریزی است. در داخل ECU دو نوع حافظه وجود دارد :
-    حافظه موقت که با قطع برق از بین میرود اما مجددا قابل بازیابی است. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده ها و عملکرد موتور و محاسبات لحظه ای برای تنظیمات آنی را به عهده دارد و  معایب موقت و دائم سیستم انژکتور را در خود نگهداری می کند.
-    حافظه دائم  مانند سیستم عامل و Setup  در کامپیوتر های PC است و با قطع برق از بین نمی رود اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نیست و ECU  را غیر قابل استفاده می کند.حافظه دائم شامل جدول به نام Look up table  است که به تعداد سنسور های موجود در سیستم موتور، سطر و ستون دارد. در این جدول مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانسECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است. هر چقدر دقت این جدول بیشتر باشد دقت عملکرد ECU بیشتر خواهد بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.