یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

یادگیری سئو و بهینه سازی سایت با بهترین روش ها

آشنایی با ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو

عنوان : شناخت انواع هارد دیسک و ریکاوری اطلاعات هارد 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

انواع هارد دیسک Hard Disk ، در کامپیوتر حکم حافظه ی بلند مدت برای ذخیره اطلاعات را دارد. یعنی وقتی اطلاعاتی بر روی آنها نوشته می شود در صورتی که نقص فنی برای هارد پیش نیاید می تواند همیشه بر روی آن باقی بماند و در هر لحظه ی دلخواه ، در دسترس قرار گیرد. در طول این سالها تکنولوژی ساخت هارد تغییرات زیادی کرده و این قطعات در چند نوع کاملا مختلف ساخته و عرضه شده اند. انفورماتیک پارسه در این مطلب سعی دارد تا بطور کاملا خلاصه و روان علاقمندان را با چند مورد مرسوم از انواع هارد دیسک Hard Disk آشنا کند .

انواع هارد دیسک Hard Disk

هارددیسک ها از یک نوار (دیسک) گردان که با یک لایه مواد مغناطیسی پوشانده شده برای ذخیره ی اطلاعات استفاده می کنند. با این توضیح مشخص می شود که هارد دیسک ها برای کار کردن نیاز دارند تا با سرعت بسیار بالایی بچرخند. پس یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید RPM ( Revolution per minute ) یا همان دور در دقیقه است. (البته معمولا انواع بی سر و صداتر در اولویت قرار می گیرند) . در گذشته، گنجایش هارد دیسک ها بسیار محدود بود ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت ، شاهد ظهور هارد هایی در سایز کوچکتر و ظرفیت بسیار بیشتر هستیم تا حدی که امروزه برای واحد آن ، از ترابایت استفاده می شود.

بطور کلی دو نسل از هارد دیسک ها ، وجود دارد :

• SATA Hard Disk

• IDE Hard Disk

این دو هارد دیسک که فقط تکنولوژی ساخت و اینترفیس آنها با هم متفاوت است از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر بوده و فقط مدل SATA کمی کوچکتر از مدل IDE ساخته می شود.

هارد دیسک های IDE همانطور که تصویر بالا می توانید ببینید با کابلهای 40-80 سیم و کانکتورهای پهن شناخته می شوند. این نوع حافظه که سالهای زیادی بعنوان مطرح ترین و پرمصرف ترین در بین کاربران بوده ، امروزه به دلیل شکست خوردن در رقابتِ سرعت از رقیب خود ، از بازار کنار گذاشته شده است. IDE مخفف عبارت Integrated Drive Electronics است و اشاره به سبک انتقال اطلاعات از طریق کابل و رابط آن دارد. در این رابط (IDE) ، انتقال اطلاعات به صورت عملیات موازی انجام می شود. اننقال اطلاعات بصورت موازی است و سرعت بالایی هم دارد و همین امر از جمله ویژگی هایی بود که آنرا سالیان سال بعنوان مطرح ترین استاندارد برای رابط های کامپیوترهای شخصی تبدیل کرده بود. پروسه ی انتقال موازی اطلاعات یعنی انتقال بیت های داده ، در طول مسیر یک رشته یا سیم ، بـا جهت عکس آن در رشته یا سیم دیگر .

این رابط با عناوین دیگری از جمله موارد زیر نیز شناخته می شود :

• ATA مخفف Advanced Technical Attachment

• PATA مخفف Parallel Advanced Technical Attachment

این رابط ها در ابتدا برای هارد دیسک ها درنظر گرفته شده بود ولی بعدها برای CD-ROM ها نیز استفاده شد. یکی از مشکلات اساسی برای کسانی که در حال Assemble کردن کامپیوترها بودند ، مرتب کردن و مرتب نگه داشتن فضای داخل کیس ها بود زیرا این کابلهای پهن فضای زیادی را بصورت نامنظم اشغال می کردند.

این نوع هارد دیسک از سیستم انتقال اطلاعات سری استفاده می کند. رابط های هارد ساتا برای اتصال درایوهای نوری و حافظه ها و انتقال اطلاعات بین آنها کاملا مناسب است. این رابط به مراتب سریعتر از نوع موازی یا همان ATA است. شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که قاعدتاً سرعت نقل و انتقال اطلاعات موازی سریعتر از سری است ولی چطور امکان دارد که در این مورد برعکس است ؟

جواب این سوال کاملا ساده است. در حالت موازی به دلیل مسیر رفت و برگشتی بیت های داده ، میدان مغناطیسی بسیار کمی بوجود می آید که تأثیر نامحسوسی بر روی سرعت می گذارد ولی در مدل سری این واقعه رخ نمی دهد یعنی با اصلاح کیفیت کابل و همچنین تغییر سبک ساخت آن ، این سرعت بالا تأمین شده است. این کابلها همانطور که در تصویر هم ملاحظه کردید دارای پهنای کمتر و رابط کوچکتر هستند حتی امروزه از قیمت مناسب تری نیز برخوردارند.

شاید در اینترنت سه نسخه مختلف از ساتا با نامهای SATA1 و SATA2 و SATA3 را ببنید. این نسخه های مختلف فقط در سرعت با یکدیگر اختلاف دارند که SATA3 طبق اظهار نظر کارشناسان سرعتی معدل 600 مگابایت برثانیه دارد که در مقایسه با ساتا نسخه 1 ، چهار برابر بیشتر است.

مصرف کمتر برق ، سرعت بالاتر، حجم کمتر و بطور کلی کارامدی بیشتر از مزیتهای هارد دیسک های ساتا نسبت به IDE است.

 

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery ، از جمله دغدغه هایی ست که امروزه اکثر فعالان در حوزه تعمیرات هارد با آن دست و پنجه گرم میکنند . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله قصد دارد تا به مواردی که توسط بازیابی اطلاعات هارد دیسک قابل برگشت میباشد ، بپردازد .

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

شرح مختصر در مواجه با انواع خرابی انواع هارد دیسک ها و مشکلات مربوط به حذف پارتیشن ها و فایل ها و طریقه ریکاوری آن در انفورماتیک پارسه :

۱- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مشکلات مربوط به هارد دیسک های اکسترنال

رایج ترین موارد هارد اکسترنال در ایران به ترتیب : Western Digital , Seagate , ADATA  می باشد که هر کدام مشکلات و خرابی های خاص خودشان را دارند.از جمله مشکلاتی که نیاز به تعمیرات هارداکسترنال می باشد :شناسایی نشدن هارد اکسترنال ، ضربه خوردن هارد , کند شدن شدید هارد میباشد که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس و مراجعه به بخش تعمیرات انفورماتیک پارسه مشکلاتهارد خود را بر طرف نمایید.برای هریک از مشکلات هارد های اکسترنال راه حل خاص و جامعی دارد پس نگران اطلاعات خود نباشید.

۲- بازیابی اطلاعات و ریکاوری مربوط به خرابی های هارد های لپ تاپی و کامپیوتر

رایج ترین مشکل مربوط به شناسایی نشدن هارد در بایوس لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد که در نتیجه آن شما دسترسی به اطلاعات نخواهید داشت که در اینصورت شما نمی توانید ویندوز جدیدی هم نصب کنید. مشکلات مربوط به بدسکتور شدن هارد نیز در هارد های کامپیوتر و لپ تاپ نسبت به هارد های اکسترنال رایج تر است که یکی از نشانه های وجود بدسکتور در هارد لپ تاپ یا کامپیوتر شما ، پدیدار شدن صفحه آبی می باشد که چاره ای جز ریستارت کردن سیستم خود نخواهید داشت مگر اینکه این مشکل را برای همیشه حل کنید. بازیابی اطلاعات ،ریکاوری و تعمیر هارد های لپ تاپ و کامپیوتر در تمامی مدل ها، خرابی و مشکلات در انستیتو انفورماتیک پارسه انجام می شود.

۳- بازیابی اطلاعات در حذف پارتیشن ها ، پاک شدن و فرمت شدن هارد

مکررا دیده می شود که به دلیل خطاهای و اشتباهات کاربران پارتیشن ها پاک می شوند. این عمل بیشتر در هنگام نصب ویندوز و همچنین در زمان کار با ویندوز رخ پیش می آید. اگر در هنگام نصب ویندوز درایو یا پارتیشن شما حذف شد و اطلاعات درایو شما مهم است از هرگونه دستکاری ، ریختن مجدد ویندوز جدا خودداری کنید. بازیابی اطلاعات پارتیشن های حذف شده و پاک شده در انفورماتیک پارسه به سرعت انجام میشود.اما در صورتی که بعد از حذف شدن پارتیشن دستکاری کنید یا اینکه اطلاعات جدیدی در همان هارد ریخته شود ، شانس شما برابی بازیابی اطلاعات و ریکاوری کم تر می شود اما بهتر است که توسط متخصصین چک شود .

توصیه ۱ : قبل از نصب ویندوز حتما لیبل درایو C یا هر درایوی که می خواهید ویندوز نصب کنید را ترجیحا با نام Windows عوض کنید تا خدای ناکرده دچار مشکل نشوید.

توصیه ۲ : ریختن اطلاعات بعد از پاک شدن پارتیشن ها یا حتی فایل ها ، شانس بازیابی اطلاعات را کم تر می کند پس از این کار جدا خودداری فرمایید.

توصیه ۳ : گاها دیده می شود که خود شخص اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزار های بازیابی اطلاعات می کند و اطلاعات بازیابی شده را مجددا در همان هارد ذخیره می کند و بعد متوجه می شود که اطلاعات بازیابی شده ، اجرا نمی شود یا خلاصه اینکه مورد تایید نیست که در این حالت شانس شما برای بازیابی اطلاعات شدیدا کاهش پیدا می کند . از نظر ما این کار بدترین حالت ممکن است.

توصیه ۴ : اگر اطلاعات شما به هر دلیل حذف شد ، بهترین کار خاموش کردن لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد بدون هیچ دستکاری اضافی می باشد . در این حالت مطمئن شوید که اطلاعات قابل ریکاوری می باشد و جای نگرانی نخواهد بود.

توصیه ۵ : اگر درایو یا پارتیشن شما به هر دلیلی فرمت شد از ریکاوری توسط نرم افزار ها یا ریختن مجدد اطلاعات جدا خودداری کنید در اینصورت اطلاعات شما مانند روز اول و بصورت پوشه بندی بازیابی اطلاعات خواهد شد .

۴- بازیابی اطلاعات هارد سوخته

استفاده از واژه هارد سوخته غلط است ، اجزای هارد ممکن است خراب شود اما هیچ گاه نمیتوان گفت که که هارد سوخته است. معمولا در اثر نوسانات برق برد هارد دچار سوختگی می شود که اغلب اگر برد هارد دیسک بسوزد موتور هارد دیسک روشن نمی شود. ما برای بازیابی اطلاعات هارد سوخته ، برد هارد را تعمیر یا اگر این عمل ناممکن باشد آن را تعویض می کنیم و با اقدامات خاصی مبنی بر سازگار کردن هارد با برد جدید شروع به ریکاوری و بازیابی اطلاعات می کنیم. نکته مهم : اگر برد هارد شما سوخته است یا دچار مشکل شده است حتی شکسته است حتما با خودتان به مرکز ما بیاورید چرا که برد هر هارد متعلق خودش است و در خیلی از مواقع اگر برد هارد دیسک به هر دلیلی وجود نداشته باشد مثلا گم شده باشد امکان بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد دیسک وجود نخواهد داشت.

بازیابی اطلاعات هارد دیسک Hard Disk Recovery

همه آن چیزی که باید پس از اقامت اروپا بدانید

عنوان: نکاتی مهم و کاربردی که باید برای اقامت اروپا بدانید

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

مهاجرت به اروپا و تحصیل در اروپا و دانشگاه های آن, با توجه با سابقه علمی و امکانات این دانشگاه ها مطمئنا می تواند آینده هر فردی را از لحاظ شغلی و مالی تامین کند.بورسیه های تحصیلی این دانشگاه ها علاوه بر موارد گفته شده به دلیل اعتبار و وجه تمایزشان مطمئنا رویای هر دانشجو و شیفته علمی می باشد.تحصیل در اروپا از جایگاه بالایی برخوردار است و جزو اولویت های اصلی و مهم زندگی به حساب می آید.این اهمیت به تحصیل و تلاش برای بالا بردن کیفیت سیستم آموزش و استفاده از اساتید و ابزار های مدرن باعث شده است تا سهم قاره سبز در میان رده بندی برترین دانشگاه های جهان ( QS World University Rankings ) در سال 2015-2016 چهارده دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر دنیا باشد.

هزینه های تحصیل در اروپا پایین می باشد.کشور های اروپایی سرمایه گذاری های بسیاری در سیستم آموزش عالی خود به جهت پایین آوردن هزینه های یک دانشجو در طول دوره تحصیل کرده اند.البته این کشور ها در کنار کم کردن هزینه های تحصیل توانسته اند استانداردهای کیفیت را هم در سطح بالایی حفظ کنند.البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که هر کشور سیاست های خاص خود را در زمینه هزینه دارد و امکان دارد این سرمایه گذاری ها و یا هزینه های دانشجویان در هرکدام از کشور ها متفاوت باشد و در برخی از کشورها تحصیل به صورت رایگان می باشد.اما در هر صورت تحصیل در اروپا نسبت به کشور های دیگر دنیا هزینه کمتری دارد.شما می توانید جزییات هزینه ها را در مقاله هزینه تحصیل در کشورهای اروپایی دنبال کنید.در این مقاله هزینه ها به تفکیک هر کشور نوشته شده است.

هزینه زندگی در اروپا (به عنوان مثال محل اقامت ، غذا و نوشیدنی ، حمل و نقل و غیره) در سراسر اروپا متفاوت است.شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد هزینه های زندگی هر کشور را در مقاله هزینه زندگی در اروپا مطالعه کنید.

کار در کنار تحصیل در اروپا

کار در اروپا برای دانشجویان نیز وجود دارد اما با شرایط خاص قاره سبز.بسیاری از دانشجویان با انجام کارهای پاره وقت و یا کار کردن در دوره تعطیلات دانشگاهی مقداری از هزینه های خود را پوشش می دهند.اگر شما به دنبال ویزای تحصیلی در اروپا هستیدباید این موضوع را در نظر داشته باشید که اکثر کشور های اروپاییاجازه کار به دانشجویان به صورت پاره وقت می دهند.بعضی دیگر از کشور های اروپایی بر میزان ساعات کار دانشجویان محدودیت هایی را اعمال می کنند.این محدودیت ها به این معنا می باشد که دانشجو بیش از زمان تعیین شده اجازه کار ندارد.شما می توانید با چک وب سایت های مهاجرت کشور های مختلف اروپا اطلاعات بیشتر در این زمینه کسب کنید.همچنین می توانید با چک کردن سایت اداره مهاجرت اروپا اطلاعات لازم برای هر کشور را بدست آورید.

 تحصیل در اروپا و کمک هزینه های تحصیلی

 کمک هزینه ها و حمایت های مالی از دانشجویان یکی از برتری های دانشگاه های اروپا  می باشد.کمک هزینه های تحصیلی و و کمک های مالی در کشور های سراسر اروپا برای تمام دانشجویان مهاجر و بین المللی که قصد تحصیل در اروپا را داند وجود دارد .این طرح حمایتی می تواند بخشی از شهریه دانشگاه را شامل شود و یا می تواند علاوه بر پوشش بخشی از شهریه, قسمتی از هزینه های روزانه زندگی در اروپا برای دانشجو را شامل شود.هزینه های مانند : مسکن, خوراک, رفت و آمد و ...

مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپا

اتحادیه اروپا بودجه ای را تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته است.این بودجه شامل کمک هزینه برای بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس برای سطح کارشناسی ارشد و دکترا و یا حتی سطوح بالاتر می شود.کمک هزینه تحصیلی اراسموس که به صورت وام می باشد برای دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد برای دوره یک ساله 12000 یورو میباشد.این کمک هزینه همچنین برای مدت دوسال در سطح کارشناسی ارشد مبلغ 18000 هزار یورو را به دانشجو کمک می کند.شما باید دوره مقطع کارشناسی ارشد را در کشوری به غیر از محل اقامت خود بگذرانید.این موضوع به این معنی است که محل دریافت مدرک کارشناسی ارشد و مقطع کارشنتاس باید متفاوت باشد.یعنی در دو کشور متفاوت باشد.شما می توانید درخواستتان برای این مقاطع تحصیلی در سایت های  MicroBank و Banque Populaire انجام دهید.

کمک هزینه برای مطالع و تحقیق

از طریق طرح اراسموس پلاس دانشجویان بین المللی می توانند در یکی از 33 کشوری که طرح این بورسیه را ارائه می دهند, به مدت 3 تا 12 ماه تحت عنوان مطالعه و تحقیق فعالیت کنند.به عنوان بخشی از طرح, دانشجویان همچنین می توانند واجد شرایط دریافت کمک هزینه های مالی برای هزینه زندگی در اروپا و یا هزینه های مسافرت و جا به جایی بشوند.پرتال بورس تحصیلی اروپا به عنوان یک پایگاه داده با بیش از 1000 طرح برای بورسیه دانشجویان بین المللی و یا اروپایی در دسترس است.شما می توانی با وارد شدن به پرتال بورسیه تحصیلی و سطح تحصیلی مورد نیازتان و انتخاب کشورتان و کشور مد نظرتان برای ادامه تحصیل در اروپا می توانید تمامی بورسیه های تحصیلی که با شرایط شما همخوانی داشته باشد را مطالعه و پیگیری کنید.

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به آمریکا  , مهاجرت به اروپا , مهاجرت به سوئد

روش های اقامت سوئد و اخذ اقامت سوئد

عنوان:اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج  

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و دارای رشد اقتصادی بسیاربالایی است. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت, شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسباتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحادیه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سیاست خارجی و همکاری نیروهای پلیس را دربرمیگیرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

   معدل Grade A

   مقاله ISI

   IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

 

مهاجرت به استرالیا یا مهاجرت به کانادا , کدام یک بهتر است؟

عنوان:  تحصیل  در کانادا و معرفی ویژه ترین دانشگاه های کانادا

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

"مهاجرت" موضوعی که می تواند در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.مهاجرت به یک مقصد خوب با یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با متخصصان این کار و از راه قانونی می تواند مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت و خوشبختی هدایت کند و این تاثیر نه تنها در زندگی شما می باشد, بلکه باعث ساخت آینده ای مطمئن و درخشان برای خانواده و فرزندان شما خواهد شد.در طرف مقابل شتابزدگی در این کار و دنبال کردن تبلیغات دروغ و سایتهای نامعتبر که تنها قصدشان هدایت شما به سمت نابودی و کسب درآمد برای خودشان از این راه میباشد, یا اقدام از راه های غیر قانونی برای رسیدن به کشور مقصد, تنها باعث نابودی آینده و زندگی شما و خانوادتان خواهد شد.امروزه شاخص های مهاجرت به پیشرفت و تکنولوژی تغییر کرده است به نحوی که باعث شده بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته به مقصد اکثر متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.البته آیتم هایی مانند رشد و ثبات در اقتصاد,شرایط اجتماعی خوب, موقعیت بین المللی کشور مقصد و .... تاثیر دارد.

 این روزها در میان کشورهای رو به رشد و پیشرفته که بستری مناسبی برای مهاجرین فراهم می کنند, کشور استرالیا و کانادا به یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم تا به چند تفاوت میان استرالیا و کانادا برای مهاجرت بیان کنیم.استرالیا و کانادا, هر دو برنامه های کامل و هیجان انگیزی برای جذب متقاضیان دارند.سوال اصلی این است که در حال حاضر کدام کشور برای مهاجرت بهتر است کانادا یا استرالیا ؟ در ادامه ما به بازخورد های انتخاب استرالیا یا کانادا به عنوان مقصد مهاجرت را می پردازیم.اول از همه پروسه مهاجرت است.یعنی شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید چه مدت زمان منتظر تایید کشور مقصد برای ورود به عنوان یک شهروند باشید که این موضوع برای هر کدام از این کشورها نسبت به پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت و پرونده شما متفاوت است.در این مورد تفاوت چندانی بین این دوکشور نیست.

آب و هوا

شما به دنبال کدام هستید؟استرالیا با مناظر زیبا و طبیعت فوق العاده و داشتن آب و هوای معتدل در طول سال مکان مناسبی برای زندگی به نظر میرسد.این در حالی است که شما در کشور کانادا با سرمای شدید روبرو هستید و این موضوع به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال است.این نزدیکی حتی باعث شده است که مقدار زیادی از خاک این کشور خالی از سکنه باشد.البته کانادا در قسمت جنوب غربی یعنی جایی که شهر ونکور قرار دارد دارای آب و هوای معتدل می باشد.

فرصت های شغلی

هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری هستند که در این مورد فرصت های شغلی در استرالیا و کانادا باید بیشتر باشد و بتوانند پرداخت بهتری به کارگران خود نسبت به کشور های دیگر داشته باشند.در هر دو کشور زمینه برای برخی فرصت های شغلی بیشتر است به عنوان مثال موقعیت های شغلی برای پرستاران در کانادا بیشتر از استرالیا میباشد.کانادا در برابر استرالیا به عنوان یک قطب بزرگ تولید شناخته می شود در حالی که کشور استرالیا به کشوری محبوب برای شرکت های آمریکایی که در زمینه IT فعالیت می کنند تبدیل شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی

حمل نقل مردم در کانادا و تورنتو به وسیله اتوبوس ها, ترن ها و ترامواها انجام میشود.نکته جالب این سیستم مرتبط بودن همه آنها با هم است.طولانی بودن مسیر شما تاثیری بر نرخ کرایه ندارد و هزینه یک مسیر یک طرف در کانادا تقریبا سه دلار می باشد.سیدنی از شبکه مترو محروم است.

حمل و نقل عمومی در کانادا و استرالیا

اما برای سیستم حمل و نقل عمومی خود از اتوبوس ها و قطار ها استفاده میکند.حداکثر هزینه های رفت آمد با قطار در این کشور تقریبا نه دلار میباشد و برعکس کانادا مبلغ آن بستگی به مقدار مسافت دارد.مسیرهای اتوبوس ها هم به شش قسمت مساوی تقسیم شده و در این سیستم حمل و نقل نیز مقدار هزینه بستگی به مسافت طی شده دارد, که حداکثر آن تقریبا 5 دلار برای یک مسیر یک طرفه میباشد.

مخارج زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا به دلیل مالیات مسکن بسیار بالا می باشد.این در حالی است که در کانادا مسکن بیشتر از استرالیا مقرون به صرفه می باشد.طبق آمار هزینه های زندگی در کانادا کمتر از استرالیا می باشد.در هر دو کشور پرداخت مالیات بیشترین سهم را در هزینه های زندگی افراد دارد.در ادامه برای آشنایی با هزینه های زندگی در کانادا می توانید از ویدئو هزینه زندگی در کانادا به زبان فارسی استفاده نمایید.

تنوع نژادی

تعداد زیادی از جمعیت تشکیل دهنده استرالیا و کانادا را قومیت ها و نژاد های گوناگون تشکیل میدهد.اکثریت این تنوع در کشور کانادا مهاجرینی از چین, هند, سریلانکا, جامائیکا و درصدی هم از کشورهای خاورمیانه تشکیل میدهد که البته این روزها این جمعیت رو به رشد است.تنوع قومی و نژادی در کشور استرالیا بیشتر از کشورهای اندونزی, تایلند و لبنان می باشد و درصد کوچکی را هم از آمریکای جنوبی شامل می شود.

سهولت اخذ اقامت

با توجه به تاکید اخیر دولت کانادا نسبت به تسلط مهاجرین به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه اما به طور کلی روند درخواست روادید برای کانادا آسان تر است.در صورتی که به طور کلی هر دو کشور تابع یک فرآیند و استاندارد برای مهارت های متقاضیان هستند اما کانادا روند کند تری نسبت به استرالیا برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان دارد.

اقامت دائم

گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا و کانادا شرایط خاص خود را دارد.به این معنی که فرد متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و یا کانادا و اخذ اقامت این کشورها باشد.شرایطی مانند تسلط شما به زبان, مهارت های شما در حرفه تخصصی شما, میزان تحصیلات, تجربه کاری و غیره.این گزینه ها نشان دهنده آینده زندگی کاری و خانوادگی شما در کشور مقصدتان است.

اقامت کانادا و استرالیا

یکی دیگر از تفاوتهای این دو کشور در ارزیابی درخواست متقاضیان است که در استرالیا, فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی و یا سابقه کار خود را قبل تایید اداره مهاجرت, به این کشور و به ادارات مربوطه ارسال نماید تا در مورد صلاحیت شما تصمیم گیری شود که در این روند به دلیل طولانی شدن پروسه امکان قدیمی و بی اعتبار شدن مدارک شما و یا عوض شدن شرایط مهاجرت وجود دارد که در این صورت نیاز به ارسال دوباره مدارک و یک روند تکراری میباشد. اما در کانادا بعد از پر کردن فرم های مورد نیاز و تایید صلاحیت توسط اداره مهاجرت این کشور می توانید مدارک و سوابق خوذ را ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود که این پروسه سریعتر هم انجام میشود.هرچند که می توان از فراین اولیه ارزیابی کانادا به عنوان مشاوره استفاده کرد.

در استرالیا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت شما اقامت و ویزای شما در تمام ایالت ها و مناطق این کشور مورد تایید است.در حالی که در کانادا تایید درخواست شما و گرفتن اقامت از یکی از ایالت ها این کشور به معنی تایید آن توسط ایالت های دیگر نمی باشد.و اگر فردی قصد جابجایی بین ایالت های کانادا را دارد باید تاییدیه خود را از چند ایالت داشته باشد.این موضوع یک مزیت مهم برای استرالیا می باشد.آموزش و تحصیل و خدمات درمانی و بهداشتی برای همه به صورت رایگان, برابر و آزادانه در هر دو کشور وجود دارد.سیستم خدمات درمانی و بهداشتی کانادا و استرالیا به صورت رایگان می باشد و این سیستم بسیار شبیه هم می باشد.

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

اطلاعات مفیدی برای کسب اقامت دائم افراد دارای ویزای تحصیلی استرالیا

عنوان: اطلاعاتی که بایدپس از اقامت استرالیا بدانید 

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.

کشور استرالیا کشوری توسعه یافته و مدرن است که در جهان به عنوان یکی از پذیرا ترین و متنوع ترین کشورها شناخته می شود.این کشور که در نیم کره جنوبی واقع شده است ششمین کشور پهناور دنیاست و دارای جمعیتی بالغ بر 23 میلیون است.این کشور که تا سال 1901 مستعمره بریتانیا به حساب می آمد دارای مساحت تقریبی ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ می باشد.طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط نهاد های دولتی استرالیا تقریبان نیمی از جمعیت 23 میلیونی این کشور را مهاجران و یا همان افرادی که حارج از خاک استرالیا متولد شده اند تشکیل میدهند.این موضوع باعث تنوع نژادی استرالیا شده است.استرالیا عضو اتحادیه کشورهای همسود و یا مشترک منافع نیز می باشد.در این کشور بیش از 250 زبان مختلف وجود دارد.زبانهایی مانند : ایتالیایی,عربی,فارسی,چینی و ...

 استرالیا علاوه بر شرایط خوب آب و هوایی و طبیعت بکر و زیبا, از شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی نیز بهره می برد.این موضوع یکی از دلایل اصلی وجود متقاضیان زیاد برای مهاجرت به استرالیا میباشد.این نکات مثبت ذکر شده در باره این کشور,دلیلی خوبی است برای حضور استرالیا در رتبه چهارم شادترین کشورهای جهان بعد از نروژ, دانمارک و سوئد.همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در استرالیا شده است.استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا نیز شناخته میشود و تنها قاره ای است که به دست یک ملت اداره می شود.در ادامهبرای آشنایی بیشتر شما با استرالیا به معرفی شهر های مختلف آن می پردازیم.

قبل از مهاجرت به استرالیا یا گرفتن اقامت بهتر است کمی با شهرهای استرالیا آشنا شویم.

کانبرا :

شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا میباشد.از نظر آب و هوایی دارای چهار فصل مشخص با تابستان های گرم وخشک و زمستان های سرد و مه آلود است .این شهر با جمعیت 351868 نفر در سال 2009 هشتمین شهر

پر جمعیت استرالیا بوده است.بیشتر مردمان کانبرا تحصیل کرده اند و دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا از دانشگاه های

معتبر این شهر و همینطور استرالیا هستند.بازارها ومراکز مهم در کانبرا شامل (کانبرا سنتر،بلکونن مال،ودن وست فیلد،هایبپردام

تاگرانونگ،فیش ویک،بازار جیمیسون،مرکز عتیقه جات کانبرا،بازار ایستگاه قدیم اتوبوس و بازار گرمن هاوس ) میباشد.

            
شرایط مهاجرت به استرالای و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

سیدنی:

شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولزبا مساحت 12144 کیلومتر مربع در ساحل جنوب شرقی استرالیا واقع شده و بزرگترین وپر جمعیت ترین شهر در استرالیا و اقیانوسیه است.اطراف سیدنی هفتاد بندرگاه وساحل

اقیانوسی وجود دارد.در این شهر شش دانشگاه مهم وجود دارد:دانشگاه تکنولوژی سیدنی،دانشگاه نیو ساوت ولز،دانشگاه مککوآری،دانشگاه غرب سیدنی و دانشگاه کاتولیک استرالیا.کتابخانه ایالتی نیو ساوت ولز

قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه عمومی دولتی است.


ورزش:

 ورزش بخش مهمی از فرهنگ مردم سیدنی به شمار می آید مهم ترین ورزش در شهر راگبی است.هم چنین کریکت از ورزش های تابستانی معروف شهر است.استادیوم استرالیا در سال 1999برای میزبانی مسابقات

المپیک تابستانی 2000با گنجایش 110 هزار نفر ساخته شد.

                     
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

اقتصاد:

سیدنی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.سه چهارم فعالیت اقتصادی ایالت نیو ساوت ولز در این شهر صورت میگیرد و بزرگترین مراکز امور مالی کشور در این شهر واقع هستند.صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد

شهر سیدنی و زندگی در استرالیا دارد.شهر سیدنی یکی از بندرگاههای مهم مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی است.محصولاتی از قبیلگندم-پشم و گوشت از طریق بنادر سیدنی صادر میشوند.


اماکن دیدنی:

بندرگاه سیدنی یکی از اماکن طبیعی مهم این شهر است که دو بنای معروف هاربر بریج وسالن اپرا را در خود جای داه است. از دیگر بنبهای مهم میتوان به(برج سیدنی-بنای یادبود آنزاک-کلیسای جامع سنت ماری و

مسجد لیکمبا ) اشاره کرد.

ملبورن:

ملبورن در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد.مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر پر جمعیت استرالیا است.آب و هوای شهر ملبورن اقیانوسی است.ملبورن را شهری چند فرهنگی میدانند.در این شهر حدود 180گویش وزبان

وجود دارد ولی زبان اصلی آن انگلیسی است وپس از آن زبان های چینی،ایتالیایی،یونانی و ویتنامی بیشترین استفاده در این شهر را دارند.این تنوع نژادی باعث شده تا زندگی در استرالیا هر سال متقاضی بیشتری

داشته باشد

تحصیلات:

ملبورن دانشگاه های زیادی دارد که در میان آنها دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش معتبرترند.وجود دنشگاه هایی معتبر در شهر ملبورن باعث شد تا این شهر در ردیف چهارم برترین شهرهای دانشگاهی جهان پس از لندن

بوستون و توکیو قرار بگیرد.

                      
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

حمل ونقل:

سیستم حمل ونقل عمومی شهر ترکیبی از قطار،تراموا،اتوبوس،دوچرخه و تاکسی است.شبکه تراموای ملبورن از وسیع ترین شبکه های تراموا در سطح جهان است.حمل ونقل دریایی یکی از رایج ترین روش های حمل

و نقل در شهر است.بندر شهر ملبورن که بزرگترین بندر استرالیا است یکی از پنج بندر مهم نیمکره ی جنوبی است .در حال حاضر فرودگاه بین المللی ملبورن فرودگاه اصلی شهر است که دومین فرودگاه پر ازدحام

استرالیا بعد از فرودگاه سیدنی است.سیستم حمل و نقل مدرن استرالیا باعث شده تا زندگی در استرالیا سریعتر و با کیفیت تر باشد.

بریزبین:

بریزبین با وسعت 5904 کیلومتر مربع درشرق استرالیا در جنوبی ترین بخش ایالت کوییزلند واقع شده و مرکز این ایالت است.رودخانه بریزبین از مرکز این شهر عبور میکند.اب و هوای این شهر نیمه گرمسیری و مرطوب

است.بریزبین با جمعیت حدود 2004262 سومین شهر بزرگ استرالیاست.

تحصیلات:

در این شهر دانشگاه ها و کالج های زیادی وجود دارد.که از مهمترین آن ها (دانشگاه کوییزلند و دانشگاه گریفیث) است.

اقتصاد:

این شهر یکی از قطب های تجاری استرالیاست وشرکت های الکترونیکی زیادی مثل ال جی-سامسونگ و پاناسونیک برای اینکه توزیع و پخش آن ها در این شهر بهتر باشد با یکدیگر رقابت دارند.بندر بریزبین سومین بندر

مهم استرالیاست.این شهر یکی از مراکز صنعتی مهم استرالیا محسوب میشودو پالایشگاه نفت،کارخانه های فلزکاری،ریل

سازی،دباغی،نساجی،و تولید کاغذ،نوشابه،الوار،تنباکو،کفش و ماشین آلات از مهمتریت صنایع آن هستند.

مراکز خرید:

در این شهر تعداد زیادی مراکز خرید ،سوپرمارکت و فروشگاه وجود دارد که آن را به بهترین شهر خرید در کل کوییزلند تبدیل کرده اند.از جمله مراکز مهم خرید این شهر: (کویین استریت،مرکز خرید مایر،مرکز خرید وینتر

گارن،کوییز پلازا، میدان پست خانه و مرکز خرید ایندوروپیلی میباشد.

                    
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا


پرث :

بندر پرث در غرب استرالیا با مساحت 5386کیلومتر مربع مرکز استرالیای غربی است و میان اقیانوس هند ونواحی پست ساحلی دارلینگ در ساحل رودخانه سوان واقع شده است.پرث با جمعیت 1658992نفر چهارمین

شهر پر جمعیت استرالیاست.

تحصیلات:

دانشگاه های مهم شهر پرث:

(دانشگاه استرالیای غربی،دانشگاه مورداک،دانشگاه فنی کرتین،دانشگاه ادیت کوان)

اماکن مذهبی:

(مسجد پرث،کلیسای جامع سنت ماری،کلیسای بزرگ سنت جرج،کلیسای قدیسین و کلیسای وسلی)

جشنواره ها:

شهر پرث هر سال میزبان مسابقات مختلف ورزشی . جشنواره های مختلفی است.از جشنواره های پرث میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

(جشنواره بین المللی هنر،جشنواره فلفل،جشنواره مد پرث،جشنواره بین المللی فیلم پرث،جایزه بزرگ موسیقی استزالیای غربی).

آدلاید:

شهر ساحلی آدلاید در جنوب استرالیا با مساحت 1827 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط پنجاه متر بالاتر از سطح دریا پر جمعیت ترین شهر و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است.طبق آمار سال 2010 جمعیت آدلاید

1203873نفر است و پنجمین شهر پر جمعیت استرالیا به شمار می آید.

اقتصاد:

اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی،تحقیق و پژوهش،صادرات کالا و خدمات وابسته است.تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته

میشوند.

بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال 1954 شروع کرده و درآمد آن در سال 2008در حدود 2762 میلیارد دلار بوده است و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری

محدود آرگو در این شهر قرار دارد.

مراکز خرید:

وجود فروشگاه ها و مراکز خرید در این شهر آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای خرید تبدیل کرده است.بعضی از مهمترین این مراکز عبارتند از: مرکز خرید وست فیلد ماریون،مرکز خرید وست فیلد تی تری

پلازا،مرکز خرید راندل مرکز خرید مایر،بازار مرکزی ادلاید،بازار محله چینی ها،مرکز خرید الیزابت.

پارک ها ومناطق آبی:

(باغ گیاه شناسی،پارک گیاه شناسی،پارک ویکتوریا،پارک الدر،باغ های هیمجی آدلاید،باغ وحش آدلاید،پارک ملی بلیر،پارک حفاظت شده موریالتا، تپه های ادلاید ،و جزیره کانگورو ).

گلد کوست:

گلدکوست در جنوب شرقی ایالت کوییزلند در حدود 70 کیلومتری جنوب بریزبین کنار اقیانوس آرام قرار دارد.گلدکوست به علت دارا بودن آب و هوایی مناسب امکانات موج سواری ودیدنی های فراوان یکی از توریستی ترین

شهرهای استرالیاست.

تحصیلات:

گلدکوست دارای سه دانشگاه بزرگ است :دانشگاه ساوترن کراس، دانشگاه باند و دانشگاه گریفیث.

بناهای دیدنی:

ساختمان کیو وان ،برج های چورون رنسانس .

جشنواره ها:

در طی سال جشن ها و جشنواره های گوناگونی در گلدکوست برگزار میشوند که بعضی از آن ها عبارتند از:

(مجیک میلیونز، جشنواره وینترسان، کولانگاتاگلد، پان پاسفیک مسترزگیم).

هوبارت:

بندر هوبارت با مساحت 1357کیلومتر مربع در جزیره تاسمانی در جنوب استرالیا و جنوب شرقی ایالت تاسمانیا در دهانه رود درونت واقع شده و مرکز این ایالت است.

اقتصاد:

هوبارت شهر بندری پر تردد و از بنادر مهم تدارکاتی برای سفرهای تحقیقاتی به قطب جنوب محسوب میشود.صادرات اصلی شهرشامل پشم ، سنگ معدن ،الوار و میوه است.

دیدنی ها :

اماکن مذهبی

(کلیسای بزرگ سنت دیوید ، کلیسای آنجلیکن سنت جورج، کنیسه هوبارت )

موزه ها و اماکن فرهنگی:

(موزه دریایی ،موزه وگالری هنر تاسمانی ، موزه هنر جدید وقدیم)

جشنواره ها:

(جشنواره مردمی سیگنت، جشنواره بادبادک ها، جشنواره قایق های چوبی، جشنواره گل لاله، جشنواره طعم وجشنواره فرینج هوبارت).

داروین:

داروین مرکز ایالت استرالیای شمالی با مساحت 112 کیلومتر مربع در کنار دریای تیمور قرار داردو از سمت شرق به خلیج فرانسیس و از سمت غرب به حاشیه خلیج کالن محدود شده است.حدود نیمی از جمعیت داروین

را مسیحیان تشکیل میدهند.پیروان ادیان دیگر از جمله مسلمانان ،بودایی ها،هندوها و یهودیان نیز در داروین زندگی میکنند.شرایط مهاجرت به استرالیا در همه ایالت ها برابر است و در این مورد با کانادا متفاوت است.


ورزش:

یکی از مسابقات ورزشی مهمی که در این شهر برگزار میشود،مسابقه بین المللی ماشین های خورشیدی در مسیر داروین-آدلاید است که برای اولین بار در سال 1987 برگزار شده است.

پارک ها ومناطق طبیعی:

(پارک ملی کاکادو، پارک ملی لیچ فیلد، پارک ملی نیتمولیک یا کاترین جورج ).

جشنواره ها :

(جشنواره سی بریز، جشنواره داروین، ایزوتوپیا،باس این د گراس).

بالارات:

این شهر در ایالت ویکتوریا و در 105کیلومتری شمال غربی ملبورن قرار دارد و با جمعیتی حدود 94000نفر بیسستمین شهر پر جمعیت استرالیاست.بالارات با لقب هایی مانند شهر طلا و آتن استرالیا به رغم جمعیت اندک

خود در تلریخ و اقتصاد استرالیا جایگاه ویژه ای دارد.

اقتصاد:

بالارات در حال حاضر یکی از مهمترین شهرهای ایالت ویکتوریاست و اقتصاد آن را توریسم معادن طلا و صنایعی مانند شعبه کارخانه تولید شکلات مارس ، کارخانه صنایع غذایی مکین، کارخانه تولید ریل آهن بالارات نورث

ورک شاپز، وچندین کارخانه محلی تولیدات نساجی ، کاشی و محصولات غذایی تشکیل میدهند.

 

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.